FAQ > Tickets & prijzen
Alles wat je moet weten over het kopen van tickets voor een wedstrijd in het Lotto Park, overzichtelijk op één plek.
Wanneer kan ik tickets kopen, zowel online als aan het loket?
Ticketverkopen openen ten laatste in de week voor de wedstrijd. We raden aan om onze ticketingpagina regelmatig te raadplegen, waar we telkens tijdig communiceren over de start van de verkoop.
Bij de start van elke ticketverkoop krijgen Mauve+ Gold en Mauve+ Silver members voorrang om tickets aan te kopen voor zichzelf, andere Mauve+ members, jongeren onder de 21 jaar én één extra ticket voor een niet-member. Zodra deze voorrangsperiode voorbij is, start de vrije verkoop, op voorwaarde dat er nog plaatsen beschikbaar zijn.
Twee dagen voor de wedstrijd opent bovendien de RSCA Resale, waar tickets van abonnees die niet aanwezig kunnen zijn opnieuw beschikbaar komen voor iedereen.
Op wedstrijddag zelf is het niet meer mogelijk om tickets aan te kopen aan het loket. De ticketing is die dag geopend voor andere vragen, vanaf twee uur voor de aftrap tot het begin van de wedstrijd. Je vindt de ticketing aan de Théo Verbeecklaan 2, 1070 Anderlecht (links van ingang 2).
Hoe koop en personaliseer ik tickets?
Om tickets te kopen, heb je een MAUVE ID nodig. Die ontvang je automatisch wanneer je een RSCA-account aanmaakt via onze website. Zodra je een account hebt en deze geverifieerd is, kan je inloggen, de gewenste wedstrijd kiezen, je plaatsen aanduiden en doorgaan met de aankoop.
Let op: elk ticket moet gelinkt worden aan een unieke MAUVE ID. Zorg er dus voor dat vrienden of familieleden waarvoor je tickets wilt kopen ook een eigen RSCA-account aanmaken. Na het aanmaken van hun profiel hebben ze een MAUVE ID die je kan gebruiken om het ticket op hun naam te zetten. Zo staat elk ticket correct geregistreerd volgens de Belgische wet op identiteitscontrole.
Je kan eenvoudig aankopen voor vrienden of familie, zodat je de aankoop vanuit één profiel kan beheren. Tijdens de aankoop kan je op "Toewijzen" en vervolgens op "Voeg gebruiker toe" klikken en de nodige gegevens van de persoon voor wie je aankoopt invullen. Deze persoon ontvangt vervolgens een mail om zijn/haar RSCA account te verifiëren.
Wanneer je een ticket wil aankopen voor een kind jonger dan 12 jaar dat geen eigen e-mailadres heeft, kan je tijdens het toewijzen van tickets een nieuw kindprofiel toevoegen. Gebruik daarbij je eigen e-mailadres met een toevoeging, bijvoorbeeld thorgan.hazard+naamkind@gmail.com. Dit geldt enkel voor kinderen onder de 12jaar, oudere kinderen hebben een eigen e-mailadres nodig.
Ben je geen inwoner van België, dan kan je bij het aanmaken van een RSCA-profiel via Onfido je profiel verifiëren. Je wordt dan gevraagd om een selfie en een foto van je identiteitskaart te uploaden om je profiel te bevestigen.
Tijdens de vrije verkoop kan je zoveel tickets aankopen als je wilt, op voorwaarde dat elk ticket aan een unieke MAUVE ID is gekoppeld. Heb je gekozen om je tickets na aankoop te personaliseren, dan moet dit uiterlijk 24 uur voor de wedstrijd gebeuren. Log in met het e-mailadres dat gebruikt werd bij de aankoop, ga naar Bestellingen, open de transactie en klik per ticket op ‘Wijs eigenaar toe’. Vul vervolgens de MAUVE ID in van de persoon die het ticket zal gebruiken.
Na personalisatie zijn de tickets beschikbaar in de APP. Let erop dat je bij jongeren- (-21 jaar) of kindertarieven (-12 jaar) altijd een MAUVE ID koppelt van iemand die in die leeftijdscategorie valt.
Waar vind ik mijn tickets terug?
Een PDF versie van je ticket downloaden en uitprinten is niet meer mogelijk. Je kan digitaal binnen scannen via de RSCA APP
Wat doe ik als er iets misgaat bij mijn aankoop of ik mijn tickets niet terugvind?
Als je een betaling hebt uitgevoerd maar een melding krijgt dat de transactie mislukt is, neem dan contact op met de ticketing via het contactformulier. Vermeld daarbij je MAUVE ID, transactienummer en voeg een betaalbewijs toe, zodat we je betaling snel kunnen nakijken.
Heb je geen betaling uitgevoerd, dan wacht je best 15min en herbegin je de aankoop.
Let op: je ontvangt geen PDF-tickets meer per e-mail. Alle tickets zijn digitaal en kan je eenvoudig terugvinden in de RSCA App, zodra de betaling correct is verwerkt.
Kan ik tickets terugbetaald krijgen of een factuur ontvangen?
Eens je tickets hebt aangekocht, is terugbetaling niet mogelijk. Als je zelf niet aanwezig kan zijn, kan je je tickets wel doorgeven aan iemand anders via de optie ‘Deel je plaats’.
Wil je een factuur ontvangen voor je aankoop? Dat kan eenvoudig via onze website. Log in op je account, klik op je naam en ga naar Bestellingen. Kies de aankoop waarvoor je een factuur wenst, klik op ‘Factuur aanvragen’, vul je factuurgegevens in en download vervolgens de factuur.
Wat zijn de ticketprijzen?
Kinderen tot en met 6 jaar kunnen onder begeleiding gratis binnen zonder ticket. Er is wel geen stoel voor hen gereserveerd. Ze kunnen plaatsnemen op de schoot van een ouder/begeleider.
Er zijn 3 prijscategorieën
- Club Brugge, Standard de Liège, R. Union Saint-Gilloise
- KRC Genk, KAA Gent, R. Antwerp FC, Sporting Charleroi
- KVC Westerlo, SV Zulte Waregem, KV Mechelen, STVV, FCV Dender EH, RAAL La Louvière, OH Leuven, Cercle Brugge
| CATEGORIE | 1 | 2 | 3 |
|---|---|---|---|
| 100€ | 85€ | 74€ |
| 75€ | 65€ | 53€ |
| 70€ | 60€ | 47€ |
| 65€ | 55€ | 42€ |
| 50€ | 45€ | 37€ |
| 45€ | 40€ | 32€ |
| 35€ | €30 | €21 |
| -50% | -50% | -50% |
| -35% | -35% | -35% |
Onder voorbehoud van wijzigingen. Voor de definitieve prijzen raadpleeg steeds ticketing.rsca.be.
Hoe kan ik een ticketvoucher aankopen?
Een ticketvoucher kan gebruikt worden voor wedstrijden in het Lotto Park tijdens het seizoen waarvoor je de ticketvoucher aankoopt, met uitzondering van de wedstrijden in de Beker van België (Croky Cup).
Om je voucher te gebruiken, surf je naar ticketing.rsca.be, log je in met je RSCA-account en kies je de wedstrijd waarvoor je de voucher wilt inzetten. Selecteer de gewenste plaatsen en ga door naar betaling. Vul vervolgens de MAUVE ID in van de persoon die het ticket zal gebruiken en geef de vouchercode in bij “Gebruik voucher”. De code blijft geldig tot het volledige bedrag van de voucher is opgebruikt.
Heb je nog geen MAUVE ID? Dan kan je eenvoudig een RSCA-account aanmaken via onze website.
Let op: de aankoop van een voucher garandeert geen ticket voor een specifieke wedstrijd. Als een wedstrijd is uitverkocht, wordt de voucher niet terugbetaald. Ook ongebruikte vouchers worden niet terugbetaald na afloop van het seizoen. Wanneer er nog een resterend bedrag op de voucher staat, blijft dezelfde code gewoon actief tot het volledige saldo is opgebruikt.
Heb je geen bevestigingsmail ontvangen, ga dan naar ticketing.rsca.be, log in, klik rechtsboven op ‘Mijn account’, ga naar ‘Vouchers’ en kopieer daar je vouchercode.
Hoe koop ik een ticket aan voor een uitwedstrijd?
Tickets voor uitwedstrijden worden verdeeld onder onze fanclubs, om een ticket te bekomen kan je dus met één van onze fanclubs contact opnemen.


