FAQ > Abonnementen
Een maand voor de vervaldatum van je abo kan je verlengen. Vervalt je abo bijvoorbeeld op 3 juli, dan kan je vanaf 3 juni verlengen. Elke abonnee heeft dus één maand tijd om te verlengen.
Dit betekent dat niet alle abonnees tegelijkertijd kunnen verlengen. In de e-mail die je van ons ontvangt staat de exacte datum. Je ontvangt ook een e-mail op de eerste dag dat je je abonnement kan verlengen. Houd dus je inbox in de gaten (en controleer je spam folder).
Hoe gebruik ik een digitaal abonnement?
Een digitaal abonnement wil zeggen dat je geen fysiek abonnementskaartje meer ontvangt. Je scant met de smartphone binnen.
VIA DE APP
- Download de nieuwste versie van de RSCA-app in de App store (Apple) of Google Play Store (Android).
- Open de app en log in met je RSCA-account
- Ga naar "Profiel" (rechtsonder) en klik op "ABO" (niet langer op "mijn tickets")
- Jouw abonnementen verschijnen nu, klik erop om de QR-code te openen of toe te voegen aan je digitale Wallet
- Scan binnen met de QR-code in de App/Wallet
VIA DE TICKETING WEBSITE OP DE SMARTPHONE
- Surf naar ticketing.rsca.be
- Log in met je e-mailadres gelinkt aan je abonnement
- klik op "account"
- Je ziet je digitaal abonnement staan
- klik op het kaart symbool links beneden
- Je kan binnen scannen met de barcode
VIA DE TICKETING WEBSITE OP DE COMPUTER
- Surf naar www.ticketing.rsca.be
- Log in met je e-mailadres gelinkt aan je abonnement
- Klik op je naam rechtsboven
- Klik op "mijn account"
- Scrol naar "kaarten"
- Je ziet je digitaal abonnement staan
- klik op het kaart symbool links beneden
- Je kan binnen scannen met de barcode
VIA SMS
- Surf naar www.ticketing.rsca.be
- Log in met je e-mailadres gelinkt aan je abonnement
- Klik op je naam rechtsboven
- Klik op "mijn account"
- Scrol naar "kaarten"
- Je ziet je digitaal abonnement staan
- klik op het sms symbool
- Kies Apple of Android
- Vul de gsm nummer in
- Klik op versturen
- De persoon naar wie de sms is verzonden kan binnen scannen met de barcode
Hoe kan ik mijn maandelijkse betaling terugvinden in mijn RSCA account?
Bij een maandelijks abonnement wordt het bedrag automatisch afgeschreven op dezelfde dag als je oorspronkelijke aankoop. Je hoeft hiervoor niets te doen. Je maandelijkse betalingen kan je raadplegen via Mijn abonnementen.
Hoe kan ik mijn betaalkaart wijzigen?
- Klik hier
- Klik op “voeg een kaart toe”
- Scrol naar beneden, vul je telefoonnummer in en betaal de €0,10
- Ga naar opties rechtsboven en klik op mijn abonnementen
- Klik op "Betaalkaart wijzigen" en wijs de nieuwe betaalmethode toe
- Sla de wijzigingen op
- Je betaalkaart is aangepast
Waar kan ik de factuur terugvinden?
- Log je in op https://ticketing.rsca.be
- Klik op je naam
- Klik op “Bestellingen”
- Kies de aankoop waarvoor je een factuur wenst
- Klik op factuur aanvragen
- Vul je factuurgegevens in
Over je betaling
Wanneer je een abonnement neemt, teken je in voor een periode van twaalf maanden. Tijdens die periode geniet je van alle thuiswedstrijden in de Jupiler Pro League, inclusief de play-offs.
De betaling van je abonnement verloopt automatisch, jaarlijks of maandelijks, afhankelijk van je keuze bij aankoop. Voor het einde van je abonnementsperiode krijg je steeds de kans om je abonnement te verlengen of stop te zetten.
Gaat het geld automatisch van mijn rekening?
Ja, eens je het maandelijks abonnement hebt aangekocht zal het bedrag elke maand (de dag van de aankoop) van je rekening gaan. Je hoeft hier niet meer voor te doen.
Wanneer gaat het geld van mijn rekening?
Het bedrag gaat elke maand (de dag van de aankoop) automatisch van je rekening. Je hoeft hier niet meer voor te doen.
Wat is er inbegrepen in je abo?
- Abonnement JPL inclusief Play-offs
- Abonnement Challenger Pro League (RSCA Futures)
- Abonnement Lotto Super League (RSCA Women)
- Voorrang wedstrijden Beker van België
- Voorrang Europese wedstrijden
- Éenmalig 10% korting in de shop
Over de looptijd van je abonnement
Wanneer je een abonnement afsluit, teken je in voor een periode van 12 maanden. Deze periode start ten vroegste op 1 juni 2025 en loopt dus minstens tot 1 juni 2026. Ook wanneer je tijdens het seizoen een abonnement koopt, blijft het 12 maanden geldig, waardoor je automatisch wedstrijden van het volgende seizoen meepikt.
Wat is het verschil tussen een jaarlijks en maandelijks abo?
Je kan kiezen om meteen en volledig te betalen of per maand.
Kies je voor jaarlijks, dan betaal je evenveel als afgelopen seizoen. Betaal je maandelijks, ligt de prijs iets hoger. Je tekent in beide gevallen in voor een periode van 12 maanden.
Over de opzegtermijn
Je tekent in voor een minimumperiode van 12 maanden.
Wil je je abonnement opzeggen kan dat pas vanaf 1 maand voor het verlopen van je abonnement, hierover zal je een mail ontvangen van ons. Je kan de vervaldatum van je abonnement terugvinden bij mijn abonnementen in je RSCA-profiel.
Koop je een abonnement tijdens het seizoen zal ook deze 12 maanden lopen, dit wil zeggen dat je ook aankoopt voor de eerste wedstrijden van het volgende seizoen.
Welke persoonlijke gegevens zijn verplicht bij de aankoop van een abonnement?
Om een abonnement aan te kunnen kopen moet je eerst een RSCA-profiel aanmaken en deze verifiëren met It’sme of Onfido. Dit is verplicht door de voetbalwet in België.
Ook moet je verplicht een geldig gsm-nummer invullen zodat we je kunnen contacteren zou er een probleem zijn met de betaling van je abonnement.


