Zoals aangekondigd vonden tijdens de wedstrijd tegen KV Mechelen van afgelopen zaterdag identiteitscontroles plaats in het Lotto Park, uitgevoerd door Binnenlandse Zaken in het kader van de voetbalwet. De naam op het abonnement of ticket moet altijd overeenstemmen met de naam op het identiteitsdocument van de persoon die het stadion betreedt.
De meerderheid van de fans was in orde, maar bij een honderdtal supporters werd vastgesteld dat hun abonnement of ticket niet op hun naam stond. Die supporters riskeerden een boete en een stadionverbod van drie maanden. Ze kwamen deze keer nog weg met een waarschuwing, maar bij volgende controles zal Binnenlandse Zaken onmiddellijk tot deze sancties overgaan.
We kunnen daarom niet genoeg benadrukken om ervoor te zorgen dat de juiste naam op het toegangsbewijs staat. Tickets en abonnementen zijn strikt persoonlijk, maar je kan de naam kosteloos wijzigen voor iedere wedstrijd. Iedere persoon die het stadion betreedt, dient daarnaast te beschikken over een Mauve ID. Nieuwe supporters zijn van harte welkom, maar dienen dus in enkele minuten een Mauve ID aan te maken.
Abonnees die verhinderd zijn, kunnen hun plaats ook te koop stellen via RSCA Resale (indien een wedstrijd is uitverkocht). Indien de plaats van een abonnee verkocht wordt, verdient die persoon tegoed dat kan ingezet worden bij de verlenging van het abonnement.
Ook bij komende thuiswedstrijden worden controles verwacht. Vermijd boetes of stadionverboden en volg onderstaande eenvoudige stappen of kijk op rsca.be/faq.
Een Mauve ID aanmaken
Een Mauve ID aanmaken kan eenvoudig via de login pagina. Indien je e-mailadres nog niet gekend is, kan je meteen de registratiestappen doorlopen. Dit duurt slechts enkele minuten.
Account aanmaken
Plaats doorgeven? Zo doe je het correct.
Abonnees
Abonnees kunnen hun plaats voor iedere wedstrijd doorgeven. Opgelet, een abonnement met een jongerenkorting (-12 Jaar of -21 jaar), kan enkel doorgeven worden aan een andere jongere.
- Ga naar ticketing.rsca.be en log in met het e-mailadres gelinkt aan je abonnement.
- Klik rechtsonder op account (mobile) of klik op je naam en ga naar ‘mijn account’ (desktop)
- Scroll door naar “abonnementen” (niet naar “kaarten”) en klik op het icoontje rechtsonder .
- Je ziet hier alle wedstrijden, scroll door naar de wedstrijd van je keuze en klik op ‘deel je plaats’.
- Vul de MAUVE ID of het e-mailadres in van de persoon aan wie je jouw plaats wil doorgeven. Indien die persoon nog geen ID heeft kan hij/zij een account aanmaken via login.rsca.be
- De prijs blijft nu op €0 staan, klik op afrekenen.
- De persoon aan wie je de plaats doorgeeft ontvangt het ticket in de RSCA-app.
Abonnees die verhinderd zijn, kunnen hun plaats ook te koop stellen via RSCA Resale. Opgelet, eens de plaats verkocht werd, is dit onomkeerbaar en wordt de toegang voor die wedstrijd geblokkeerd.
Tickethouders
Heb je een ticket gekocht, maar ben je verhinderd? Dan kan je jouw plaats doorgeven aan een vriend, familielid of kennis. Na overzetten ontvangt de vriend/kennis een e-mail met het ticket.
- Ga naar ticketing.rsca.be en log in met het e-mailadres gelinkt aan je RSCA profiel.
- Klik rechtsonder op account (mobile) of klik op je naam en ga naar ‘mijn account’ (desktop)
- Scroll door naar “tickets” en klik op het icoontje rechtsonder .
- Klik vervolgens op "stuur het ticket door"
- Vul de Mauve ID of het e-mailadres in van de persoon aan wie je jouw plaats wil doorgeven. Indien die persoon nog geen ID heeft, kan hij/zij een account aanmaken via login.rsca.be
- De prijs blijft nu op €0 staan, klik op afrekenen.
- De persoon aan wie je de plaats doorgeeft ontvangt het ticket in de RSCA-app.
Business Club
Ook voor leden van de Business Club is het wettelijk verplicht om het ticket voor iedere seat te personaliseren. Downloaden zonder personalisatie is niet mogelijk. Volg onderstaande stappen om uw ticket te personaliseren.
- Ga naar het Business Portal en login met uw account
- Klik op de wedstrijd van uw voorkeur
- U ziet nu uw seats verschijnen. Tickets die nog werden gepersonaliseerd, hebben als naam “geen gast”
- Klik op het potlood en vervolgens op “Selecteer gast” om de gegevens voor de seat toe te voegen. Herhaal dit voor iedere seat.
- U kan nu al uw tickets downloaden en/of ze automatisch verzenden naar uw gasten.
- Klik bovenaan op “Download tickets” om al uw tickets te downloaden.
- Klik bovenaan op “verzend naar gasten” om de tickets per e-mail te verzenden naar uw gasten. Indien gewenst kan u de boodschap naar uw gasten personaliseren.
VIP-tickets
Ook indien u VIP-tickets heeft gekocht dient u die te personaliseren. Heeft u reeds een account dan vindt u ze meteen na aankoop in het VIP-portaal terug en kan u ze daar personaliseren. Heeft u nog geen account, dan dient u een account aan te maken met het e-mailadres waarmee u besteld heeft. De tickets zullen dan verschijnen in het VIP-portaal. U zal tevens gecontacteerd worden door een account manager en kan voor vragen steeds terecht bij business@rscanderlecht.be.
- Ga naar het Business Portal en login met uw account. Heeft u nog geen account? Klik dan op “registreer” om een account te maken.
- Klik op de wedstrijd van uw voorkeur
- U ziet nu uw seats verschijnen. Tickets die nog werden gepersonaliseerd, hebben als naam “geen gast”
- Klik op het potlood en vervolgens op “Selecteer gast” om de gegevens voor de seat toe te voegen. Herhaal dit voor iedere seat.
- U kan nu al uw tickets downloaden en/of ze automatisch verzenden naar uw gasten.
- Klik bovenaan op “Download tickets” om al uw tickets te downloaden.
- Klik bovenaan op “verzend naar gasten” om de tickets per e-mail te verzenden naar uw gasten. Indien gewenst kan u de boodschap naar uw gasten personaliseren.


